Indisk mat och solbränna!

Ohoj på er era landkrabbor!

Igår så var vi och besökte den vackra tågstationen som ligger mitt i centrum här i Hua Hin....vi stod bara där och väntade på ett tåg, dom är ju så efter i tid så att det blir inte det där opersonliga som det är i Sverige utan här så är stationen så vacker och i gammal stil. Det var kul att se! Vi såg även en 2 ladyboys som gick av tåget....dom är ju bara så härliga...hehehe!

På kvällen så gick vi till fiskehamnen för att se på båtarna som kom in till hamnen med dagens fångst, detta var en upplevelse faktiskt. Det var inte något industriellt med det alls utan allt görs för hand....folk sitter och rensar fiskarna på gatan, unga männ hoppar omkring barfota på sina fiskebåtar i sina fiskebyxor, det luktar fisk och hav och båtarna ligger och puttrar i vattnet....det var liksom mysigt på något sätt.

Vi såg även kungens krigsskepp ute på havet....dom lyste upp så vackert där medan dom vaktade Kungen! Kungen är ju väldigt omtyckt av folket här och dom passar verkligen på han så att inget ska få hända han.....dom stänger av flera gator i stan och alla poliser vaktar omkring så fort han ska någonstans. Han har hus här i Hua Hin och nu är han här och semestrar, har dock inte sett han;) Synd!

Igår åt vi god indisk mat på en pytteliten indisk restaurang men den var fullsmockad med folk så det märktes att dom serverade god mat där! Efter maten så gick pappa till en "Tailor" för att få en figursydd kostym, tror den ska vara färdig idag så jag får se den sedan!

Nu ska vi snart äta lite god mat....än så länge så mår min mage bra! Peppar peppar;)



En söt hund som hade en matte på en restaurang....denna var inte hemlös! Dom hade målat hundens klor med nagellack....kanske lite överdrivet...eller?



På nattmarknad i centrum! Sanna pekar på något hon vill ha!



Sanna äter god glass! Jag åt / drack en god chokladshake!



Gruppbild!



Här bor vi! Pappas lägenhet!



Vi hittade några palmblad som vi roade oss med!




Topmodel here we come!



Posebild!



Här var vi på tågstationen, tyvärr så ser ni inte hur fin den var på denna bilden...men jag gillar denna bilden på något sätt!



Vi handlade 2 stora kuddar med madrass till...svårt att förklara hur dom ser ut, kan ta kort på dom när jag kommer hem!



En thailändsk kvinna som skär frukt som hon säljer!



Massa som kiter på stranden....idag var det nog 10 st!



Puss!



Indisk mat som vi åt igår....det var första gången jag var på indisk restaurang tror jag! Gott var det!



Jag just nu! Bränd i solen blev jag idag!



Kommentarer
Postat av: Katarina o Roger

Tack för underbara bilder. Vi lever oss med i era äventyr, här hemma i sveden. Ni verkar ha det hur mysigt som helst. Hoppas ni kan hålla kvar tiden de sista dagarna så att ni får ut allt till sista droppen av resan. Puss på dig o er, Roger o Katarina

2009-04-30 @ 17:12:56
Postat av: Kristin

Du skriver så bra og beskrivende at det er virkelig moro å følge med på dagene deres! For meg som aldri har vært der før er det veldig gøy å lese om ting dere ser og gjør.

Tror vi blir nødt til å finne fra neglelakken for Kenzo og Tinkie når du kommer hjem igjen;-) He, he.

Ha det fortsatt knallfint!

Hilsen fra Kristin

2009-05-01 @ 18:50:16
URL: http://www.123hjemmeside.no/tinkie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0