Matfrossa, strand, shopping och schlager!

Jag försöker härda mig själv när jag är här ang alla hemlösa djur m.m. men det är lättare sagt än gjort! Jag klarar inte att låta bli att tycka synd om dom och medkänslan kommer fram hela tiden! Vill ta dom alla under mina vingar! Men jag har ju förstått att det är omöjligt att rädda alla djur här i världen.....försöker tänka att dom inte vet bättre och dom inte har det så illa som jag tror. Men igår så såg jag en golden retriever som skadat tassen så att den bara hängde löst medan han haltade fram:( Jag blev så ledsen och fick en stor klump i magen!

Om jag då ska berätta lite om vad vi haft för oss dom senaste dagarna så har vi mest solat, badat och ätit MASSOR med mat! Vi har även shoppat en del och gjort av med lite baht! Sanna har hittat massor med skor och annat kul medan jag mest köpt presenter och kanske tre saker till mig själv!

Har introducerat Sanna till lite svensk schlager nu fran melodifestivalen...hon hade hort dom flesta latarna men det var kul att lyssna pa nar vi lag pa stranden i alla fall! Hon gillar inte den som vann sa mycket....men men sa ar det!



Sanna köpte en vit klänning och jag en offwhite!



Mest Sannas grejer på denna bild!



Vi brast i skratt medan vi smaskade pa en bananpannkaka!


Skrattar sa mycket att jag knappt far andas!

 

Alla farutom pappa ar med pa bild, han ville vara fotograf!



3 personer pa en moppe ar inget ovanligt har, igar sag jag 5 personer pa en moppe!



Medan pappa drommer om svensk mat sasom potatismos & falukorv sa drommer Sanna om pagens kanelgifflar! Har njuter hon av dom jag tog med fran Sverige, den pasen forsvann fort!



Hon kunde saklart inte halla sig borta fran svenska tidningar, har koper hon aftonbladet pa stranden!

 

Vi maste ju ocksa erkanna att vi myser med lite thailandskt ol har nede, Chang  ar favorit! Svalkar gott i solen!

Ha det sa bra! Snart ar det dags att resa hem sa nu maste jag ta vara pa tiden och lamna internet!

(jag var tvungen att byta dator mitt i allt har sa darfor sa kunde jag inte skriva svenska bokstaver har i slutet...blir bara a och o m.m. Men ni forstar sakert anda:)

Kommentarer
Postat av: Katarina

Tack för fina bilder o underhållande text! Så härligt att se dig o Sanna ha roligt o att ni kan unna er lite (kanske mest Sanna...??) Ser härligt ut i solen. Håller med dig om djuren, det är så sorgligt när man ser sådant. Jag har också ett djurhjärta. Men som du skriver, det går inte att rädda alla tyvärr. Kram på er flickor

2009-04-28 @ 18:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0