...en blodig svan

Efter en enormt stressig dag på jobbet så tyckte jag att jag var värd god mat så jag beställde pizza till mig och Kenneth som vi myste med när vi kom hem. Jag är jättetrött nu och sitter bara och tittar på tv, såg på robinson innan och jag tycker synd om hönorna dom har fått där. På tal om hönor så såg jag en blodig svan uppe vi bugårdsdammen (ankdammen) igår, den hade massa blod runt halsen stackarn.

Jag vurderade att ringa någon veterinär och fråga om det fanns någon som kunde ta hand om svanen men så såg jag en parkansvarig som körde runt dammen så då tänkte jag att han säkert skulle se det. Svanen simmade runt så den var inte nära döden eller något sånt. Kenneth berättade idag att han läst om en blodig svan i Sandefjords tidningen och att det varit en diskussion om detta där. Många som menar att det säkert är en hund som bitit den m.m. Men det har nu kommit fram att det är någon som skjutit på svanarna och att den ena svanen dog. Säkert skjutit med ett luftgevär eller liknande....tror det var en unge?? Varför har föräldrar vapen liggande fritt hemma så där.....Jag blir så jäkla förbannad!!!!

Vem har hjärta till att skjuta på oskyldiga svanar....jag blir otroligt ledsen när jag hör sånt här!!!! Om jag ser att ungar kastar stenar på djur, jagar djur eller är dumma mot dom så säger jag ifrån. Jag förklarar för dom att man inte gör så mot djur och att dom ska behandlas med respekt. Vissa tar det åt sig medan andra fortsätter nät man vänt ryggen till....då blir jag arg som ett bi!

Tänk den stackars svanen som dog och inte minst den som klarade sig....svanar har ju bara en partner hela livet...den är säkert jätte deppig nu när den förlorat sin älskade livspartner!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0