Shopping!

Igår var det beachen som gällde hela dagen och det slutade med att Sanna brände sig på dom mest konstiga ställena, jag klarade mig ganska bra och det gjorde även Kenneth! Jag och Sanna tog massage på stranden, Sanna tog thaimassage och jag tog oljemassage. Det var första gången för Sanna så hon var nog lite obekväm i början med tanke på att hon hade brännt sig och sånt, men efter en stund så somnade hon nästan. Jag tyckte min massage var sådär...lite skönt var det ju men inte som jag trodde!

På kvällen så var vi på en stor marknad som var helt hemsk att vandra omkring på. Det var sjukt varmt och det kryllade av folk överallt...man fick trängas för att komma förbi. Vi såg något så hemskt...små små kaninungar i små små burar som dom sålde på marknaden. Dom små svaga kaninungarna var klädda i små kläder för att se ännu gulligare ut för att få sålt dom. Dom såg så svaga ut....dom borde ha varit vid sin kaninmamma i grönt gräs bland lugn och ro. Jag mådde så dåligt hela kvällen efter den synen! Stackarna var säkert varma, törstiga och rädda! Jag tycker så synd om alla djur men jag kan ju inte göra något åt det. Jag gav en hund lite vatten en dag....han drack och drack och drack....han var så törstig:(

Idag har vi tillbringat hela dagen på ett köpcentrum (Lotus) som ligger ganska nära lägenheten vi bor i. Det regnade i morse och resten av dagen har varit mulen så då tyckte vi att det passade med lite shopping istället! Jag har inte handlat någonting än, blir förvirrad och stressad av att gå här och titta! Vi har tryckt i oss lite mat nyss och god glass...Sanna drar med oss på massa kedjor där dom har pizzor och glass....typiskt henne...hehehe! Nu är hon på jakt efter en Ipod laddare och efter saker och mat som hon ska ha med sig tillbaka till Laos!

Kenneth sitter bredvid mig och kollar internet, tror han tycker att jag är seg nu som skriver så mycket....får snabba mig!



Varma och svettiga på marknaden!



Hittade den här bland alla kläderna på marknaden på köpcentret...konstigt...eller?


Ice-cream time!








Pappa har hyrt moppe!



Tuk Tuk

Kul att läsa allas kommentarer...blir glad för dom! Tack! Hoppas allt är bra med alla i Sverige och Norge!

Stor kram från Thailand;)


Kommentarer
Postat av: Kristin

Hei!

Fortsett å legge ut masse bilder! Så gøy å se hvordan det egentlig er der borte! Det er bare 14 grader her i dag, så det kan nok ikke helt sammenlignes med været dere har, heldiggrisene..

Ha det fortsatt knallfint!

Hilsen fra Kristin

2009-04-26 @ 12:24:08
URL: http://www.123hjemmeside.no/tinkie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0