Kenzo hos veterinären!

Min lilla plutt är hos veterinären nu, han ska ta bort tandsten! Jag trodde att jag skulle få vara med när dom söver ner honom men det skulle dom visst fixa själva. Han fick lägga sig i en läskig bur som han var livrädd för eftersom den var så högt uppe, där skulle han ligga tills det var hans tur! Jag fick så ont i hjärtat av att lämna honom där och jag varnade dom att han är osäker på främmande så vi får se hur det går när dom ska ta ut han från buren och söva honom. Han kommer bli så rädd när det kommer främmande och tar honom och sedan sätter en spruta i honom.....stackaren!!! Kanske jag överreagerar men jag känner honom och vet hur osäker han är på allt! Men jag försöker övertyga mig själv om att dom gör sånt här varje dag och att det finns hundar som säkert är tusen gånger värre och att dom vet precis vad dom gör! Jag vill ju liksom inte att dom ska skrämma honom så att han blir livrädd för veterinärer, det är ju inte sista gången vi kommer åka dit! Jaja, jag får hålla tummarna och hoppas det går bra, han kommer ju vara jättetrött när jag hämtar honom så då slipper han vara stressad, han kanske till och med glömmer det som hände innan narkosen! Efter att han nu fått fina tänder så ska jag verkligen borsta dom varje dag på honom så att han slipper gå igenom den proceduren igen! Tänkte att jag skulle åka och köpa lite ben och grejer till honom nu som han kan smaska på ikväll!


Jag ger er en uppdatering på hur det har gått senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0