Mat och sånt!

Söndag söndag! Ja, dagen så här långt har varit bra förutom huvudvärken jag vaknade med, den gillar att reta mig om dagarna så jag börjar fundera på om det är en orsak till detta. Kanske jag dricker för lite?

Min sambo lagade precis soppa av det lilla vi hade i kylskåpet, den blev rätt go faktiskt. Det var väl någon form av tomatsoppa med lite blandade grönsaker i. Det är tur att jag har honom som ser till att vi får riktig mat i oss, jag kan vara rätt dålig på den fronten. Om jag är hungrig så har jag inget tålamod till att stå länge och laga mat, jag blir grinig och svimfärdig om jag inte får i mig mat när jag är hungrig. Det brukar sluta med knäckebröd med ost när jag är hemma. Men om jag planerar matlagningen innan jag blir hungrig så går det bra och då gör jag riktig mat. Det är också viktigt att kylskåpet innehåller det jag behöver annars kan det lätt sluta med något väldigt simpelt. Ja, affären ligger nära och man skulle väl kunna handla men när jag handlar så blir det ofta mer än vad jag tänkt. Så den fällan försöker jag undvika, bättre att storhandla istället!



Jag måste ge mig själv en klapp på axeln för att jag nästan aldrig äter "fast food" i alla fall. Kanske beror på att jag är vegetarian och att jag alltid tänker på att äta sund mat. Men i alla fall så lockar inte "fast food" mig ett dugg, jag tycker inte att det är gott utan mest äcklande faktiskt. Det händer (men väldigt sällan) att vi köper take away från kina restauranger eller pizza från pizzerian men det är som sagt väldigt sällan! Brukar också få väldigt ont i magen av sådan mat...man kan ju undra varför?....bläää!

Nähä, nu ska jag sluta pladdra! Grattis till Andreas Torkildsen till guldet i spjutkastning! Bra jobbat Norge;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0