Fettisdagen!

Idag är det fettisdagen och då ska man äta semlor, denna traditionen är väl inte helt densamma här i Norge som den är i Sverige men dom har något som liknar. Vet inte om det också är idag denna dagen firas här eller om det kanske var i söndags??? Men det verkar inte så för Kenneth tyckte jag var knäpp när jag nämnde den här dagen och förklarade vad en semla var! Dom semlorna jag har sett här är bullar med sylt och grädde i och heter fastelavensbollar....tror jag! Det blir inte lätt för mig att köpa en äkta semla här i Sandefjord men kanske jag kan baka en!



Idag så ska jag bara jobba i 4 timmar, från 14.30-18-30....konstig tid! Men efteråt kanske jag ska träna, Carro kommer säkert att få mig till att gå och träna! Hon är inte den som ger sig:) Jag vill egentligen bara sitta och äta semlor hela dagen även fast jag inte är särskillt förtjust i dom, men traditioner är traditioner och det är mysigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0