En dröm som kändes så verklig!

Åh, vad jag hoppas att den här dagen varar länge! Har sovit jättegott i natt och drömt massa spännande saker. Det som jag kommer ihåg var att jag skulle på konsert med min kompis Helena i England, vi skulle gå på en töntig konsert med ett pojkband som skulle spela...hehehe! I alla fall så skulle jag bara en tur till Thailand först och hälsa på min kompis i Laos...bara sådär:)

Jag kom till Bangkok och tog en taxi därifrån som körde mig till ett hotell som hette "Coloured" . Jag sov över där en natt och på morgonen så hoppade jag på en buss som skulle till Laos. Sanna mötte mig vid bussen och hon bodde långt ute på landet i ett kollektiv. Hon hade blivit kompis med massa nya ungdomar och dom satt och skämta och hade jättekul. Efter fyra timmar så var jag tvungen att jag åka tillbaka till Bangkok igen eftersom jag skulle flyga till England och möta Helena, men då hade jag sådan jäkla ångest över att jag glömt bort namnet på hotellet...för hur kul skulle det vara att komma till Bangkok och inte hitta sitt hotell där man hade sitt bagage och sina biljetter osv. Jag hade panik och började mumla massa olika namn för att komma på vad hotellet hette. Sanna brydde sig inte om det utan fortsatte skoja med sina vänner medan jag desperat försökte komma på namnet. Plötsligt så slog det mig att det hade något med färg att göra eller något sånt.

En buss kom körande och jag stoppade den och frågade om den skulle till Bangkok och det skulle den. Jag sa hejdå till Sanna och hoppade på bussen. Efter några timmar kom jag på namnet "Coloured"  och var jätteglad. När jag kom fram till hotellet så var jag så överlycklig för att jag kände igen mig och dom grön, röd, gula färgerna på hotellets skylt "Coloured":) Men lyckan varade inte länge...Taxichauffören som kört mig till hotellet skulle nu ha betalt och vi kom fram till 500 baht innan vi åkte men nu skulle han ha mer. Jag betalde....och fråga mig inte hur men då var taxichauffören plötsligt en kvinna och bakom ett hörn kom det ut en kvinna till. Dom här kvinnorna är alltså då några narkomaner som brukar komma in på ginatricot och är då kända för stjäla saker.

Dom tog i alla fall pengarna och när jag skulle ta upp min mobil så upptäckte jag att dom bytt ut den mot en gammal  mobil. Jag sträckte på ryggen och sa- hallå där, ge tillbaka min mobil. Dom bara skrattade och ignorerade mig...då sa jag det istället med en förbannad röst som visade att det var jag som bestämde- Ge tillbaka mobilen era skator innan jag ringer polisen. Då slutade dom skratta och gav mig mobilen. Men jag hade under tiden upptäckt att dom stulit mina pengar också så då sa jag.- mina pengar också tack! Dom gav mig pengarna och gick iväg med en sista hånande blick.
Nu var det bara 2 timmar kvar innan planet gick och jag var tvungen att skynda mig. Jag kramade dörrvaktan på hotellet för att jag var så glad och skyndade mig upp på rummet för att hämta mitt bagage. Här slutar drömmen tyvärr....Kenzo väcker mig genom att först stirra på mig, sedan knö lite och sist men inte minst lägga sig på mig under täcket! 

Drömmen kändes så verklig, allt jag såg, alla lukter och alla känslor var så verkliga. Hmm...synd att jag vaknade och inte fick reda på slutet. Undrar om jag hade kommit till England och gått på den där fåniga konserten med Helena. Vi var ju helt kära i dom där pojkarna i boybandet...hehehe!

Här kommer en bild på mig och Helena när vi var på Justin Tinberlake konsert i Gbg 2007. Riktig fans-bild! Pinsamt!

 

Justin!!!


Kommentarer
Postat av: sannis

Tror du behöver lite drömtydning... Åh tänk om det vore så att du kom och hälsade på mig! Det hade varit lovely! puss puss

2009-02-09 @ 03:52:21
Postat av: Heléna

Guuuud vad jag skrattade, hahaha!! vilken härlig dröm =D!!! puss puss

2009-02-09 @ 22:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0