Härlig morgon!

Typiskt! Nu skiner solen och himlen är helt blå, kunde den inte gjort det hela helgen istället;( Jag och kenzo har varit ute och gått runt en damm som ligger precis vid oss, bugårdsdammen heter den. Men vi kallar den ankdammen eftersom det är så många ankor där som Kenzo tycker om att skrämma! Det satt två svanar på isen och sov, det såg så fredfullt ut! Synd att jag inte hade kameran med mig för det var så fint i morse när jag gick där. Isen har smält på ett ställe på dammen och där i badade ankorna, överlyckliga över att dom äntligen fått sig en pool igen:)

Min nyttiga vecka börjar idag, ska bara äta nyttigt och försöka undvika bröd och socker så gott det går och undvika att dricka för mycket kaffe. Ska hålla mig till morgonkoppen och inte mer! Nu äter jag havregrynsgröt med russin och linfrön i samt knäckebröd med banan på! Känns redan mycket bättre...hehehe! Får se hur länge jag står ut!

Jag börjar jobba nu klockan 9 och jag funderar på att trampa igång cykelsesongen, har inte vågat cykla innan pga av is och snö men nu kanske man skulle ge sig på det. Innan när jag var ute så var det is på vägen så jag får nog tänka igenom detta projekt en gång till innan jag riskerar mitt liv på cykeln. Kenneth är livrädd när han vet att jag är ute och cyklar, dels för att jag är klantig men också för det att jag inte är så duktig på det;)

Kenzo ska vara hemma 5 timmar idag, stackarn! Hoppas att han sover och är lugn då!

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0