Onsdag och Earth Hour

Idag är det en helt vanlig dag som inte innehåller så mycket spännande. Jag ska jobba hela dagen och sedan bara gå hem och slappa! Igår så åkte jag och Kenneth ut för att kite (åka skidor efter en stor drake) men vinden blåste lite fel och det var mycket kastvindar så vi gjorde inte det. Det hade slutat med att vi kraschat in i skogen om vi hade provat! Vi fick i alla fall gått en promenad med Kenzo och när vi ändå var i närheten av Kenneths mamma så stannade vi där och fikade! Jag klarade hålla mig undan sötsaker men tyvärr inte kaffet....dumma mig!



Blev ingen kiting men en fin promenad!



Så här ser kiting ut på vatten, men kan också göras på snö som sagt!

Jag läste precis på bloggstartsidan om ett projekt som heter Earth Hour som jag tänker vara med på och det tycker jag att alla ska även du!!! Lördagen den 28 mars kl 20.30 så ska miljontals människor, företag, organisationer släcka ljuset. Detta är en manifestation för klimatet! http://www.wwf.se/v/klimat/earth-hour/1196404-earth-hour-2009-startsida Jag tänker släcka ned allt elektriskt och hitta på något annat vettigt istället! En timme är ju ingenting, det borde alla göra!

Nu ska jag göra klart min mat som jag ska ha med på jobbet. Dagens meny är: Vegetariska Qournbitar med spenat och cashewnötter! Ska ta med frukt också!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0