Borta bra men hemma bäst!

Resan hem var lång och jag är fortfarande jättetrött och det känns inte riktigt som om jag landat än. Igår när vi kom hem så kändes det som om jag kunde sova i hundra år......båda två somnade sedan på direkten och jag sov nog i 12 timmar i natt! SKÖNT!!!!

SORGLIGT:

När vi kom till flygplatsen i Bkk så hann vi sätta oss på en restaurang och få i oss lite mat. Efter det så tog vi en kaffe på starbucks och Sanna tyckte att det var jätte jobbigt att vi skulle skiljas åt :( Det kändes så hemskt att lämna henne där när hon skulle åka, jag ville bara ta med henne hem! Men jag försökte ändå peppa henne och få henne att tänka positivt och vara stark! Hold on, hold on be strong!

Efter ett sorgligt farväl så åkte jag och Kenneth till ett hotell där vi checkade in på ett rum där fick vi duschat och vilat lite. Vi såg en film och gick en sväng till 7 eleven och köpte cola och chips! Klockan 22.00 så åkte vi tillbaka till flygplatsen och kollade om vi fick plats på något plan. Vi hade en himla tur och kom med ett plan till Frankfurt som gick vid tolvtiden på natten och vi fick även platser i buisness class....jätteskönt!!!

LÄSKIGT:

På planet så såg jag två filmer och åt god mat, men senare under natten fick jag verkligen panikångest. Alla andra sov på planet förutom några få stycken när det var turbulens och ett oväder som låg över Indien. Vi flög höger om ovädret och över molnen så det var säkert ingen fara men vi fick inte lämna sätena. Hela himlen lyste upp i olika färger...såg ibland ut som eldbollar som lyste upp....åskan blixtrade till varje sekund och jag var livrädd. Man känner sig så liten och maktlös där man sitter i sitt säte på planet, man får lita fullständigt på piloterna som flyger planet. Usch....en både häftig och kuslig upplevelse! 

TUR I OTUREN:

När vi kom till Frankfurt så skulle vi försöka ta ett plan som gick 09.30 till Köpenhamn men här stötte vi på problem. Vi hade listat oss på planet men kunde inte få ut några pappersbiljetter....något som vi var tvugna att ha. Det kan ha varit för att vi gjorde allt i sista sekund och sånt där....

Vi försökte massor av saker för att försöka komma med ett plan till Sverige eller Köpenhamn men det fanns inte så mycket vi kunde göra så vi trodde att vi skulle bli tvugna att ta ett tåg hela vägen hem eller försöka flyga en annan dag om vi lyckades ordna det. Som tur var så fanns det ett sätt.....vi blev skickade till ett biljettkontor som låg 10 minuter från flygplatsen och där lyckades vi faktiskt få ut biljetter som vi fick betala på plats. Detta var så skönt och vi kom oss till Köpenhamn 6 timmar senare.

Nu skulle vi ta ett tåg och jag köpte en biljett till oss på första bästa tågbiljettautomat och såg att det skulle gå ett tåg mot Göteborg om bara 20 minuter. Vi satte oss på tåget och åkte när vi plötsligt fick veta att våran biljett inte gällde på detta tåget utan den gällde bara på öresundståget....(som jag trodde vi satt på)....vi hade hoppat på ett SJ tåg...så då var det bara för oss att hoppa av i Malmö!

I Malmö fick vi vänta i 1,5 timmar på nästa öresundståg.....detta var jätte jobbigt eftersom vi hade massa packning och vi var jätte trötta efter resande och sånt. Tillsist så kom vi oss till falkenberg med rätt biljett och allt och där hämtade mamma och min bror oss. Jag blev så glad när jag såg dom och där stod även Kenzo och väntade på oss....både vi och han blev ju överlyckliga över att få se varandra igen. Jag har ju saknat han så himla mycket hela tiden så jag kramade och kramade och kramade han hela vägen hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0