Saknar Sverige idag!

Sitter och kollar på nyhetsmorgon medan jag dricker mitt kaffe. Jag saknar Sverige så otroligt mycket idag, tanken på att inte bo där känns fel. På ett sätt så är det ju fel tidspunkt att bo i Sverige om man tänker på finanskrisen m.m.....känns inte som att den slagit ned lika hårt här i Norge. Sedan så är Norge ett vackrare land om man frågar mig, tänker då på natur m.m. Men oj vilken kärlek man har till sitt hemland ändå även om det är väldigt likt det man bor i nu. Det är väl det här med vad man växt upp med, jag kan sakna att bara handla i en svensk matbutik, kolla på bingolotto, fira midsommar, svenska skvallertidningar, kungafamiljen m.m. 

Jag ska nog åka till mamma snart och njuta lite av Sverige, har inte gjort det så mycket dom senaste gångerna jag varit hemma. Måste ut och känna på den svenska pulsen ett tag!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0