Tuff dag för Kenzo!

Stackars lillplutt, han har varit hos veterniären idag! Det var egentligen meningen att jag bara skulle prata med veterinären ang Kenzo och kastrering men det slutade med mycket mer. Han fick en hormonspruta som vi ska prova för att se om det ger någon positiv förändring, det blir som om han skulle vara kastrerad men sprutan håller bara i fem månader. Det är bara för att prova och se om stressen minskar och se hur han reagerar på det hela. Om det blir negativt så vet jag ju det och då slipper jag kastrera han. Jag kommer antagligen märka skillnad om 14 dagar-1 månad....kan hända att jag inte märker någon skillnad alls.

Sedan så fick han vaccination (kennelhosta) samt att hon gick igenom hela honom, lyssnade på hjärta & lungor, kollade på hans tänder, kände på han och kollade öronen. Allt verkade bra förutom att han hade lite tandsten.....som jag redan visste. Nu måste jag verkligen borsta hans tänder varje kväll för att undvika att få mer tandsten eller plack.

Nu ligger han helt utslagen och sover....stackaren! Jag får så dåligt samvete, känns som om jag är jättedum mot honom och utsätter han för sprutor m.m. Men han var faktiskt jätteduktig, han gillar bara inte att stå på det där bordet inne hos veterinären. Det är lite läskigt samt att han vet att på det bordet så brukar det hända lite allt möjligt som kan vara obehagligt. Men han var duktig trots allt och fick godis av veterinären efteråt som slank ned med en gång så han verkade inte rädd efteråt! Han blev kompis med veterinären så det var bra och när vi gick hem så var han inte stressad alls utan han verkade oberörd av allt....SKÖNT!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0