På böljan blå!

Fy vad det har regnat och blåst idag, säkert bara för att jag skulle åka båt och bli sjösjuk *grrr* Körningen till Strömstad gick bra utan någon större trafik så det var ju skönt. Men ibland så kom det regnskurar som bra öste ner och orsakade en del vattenplaning. Det var som att köra på is ibland, väldigt obehagligt! Jag lyssnade på en talbok hela vägen men kom väl bara till skiva tre av....hur många som helst...så jag får väl fortsätta lyssna här hemma eller andra gånger jag kör bil! Det blev ganska spännande där ett tag så jag måste nog sätta igång skiva tre ikväll tror jag! Jag känner mig lite som en pensionär som lyssnar på talbok men det var faktiskt väldigt avkopplande och kul att lyssna på det i bilen när man har så långt att köra. Tiden gick jätte fort så det rekommenderar jag skarpt!

På färjan så mådde jag väl sådär, jag var lite illamående måste jag erkänna. Det var stora vågor på havet och jag var beredd på att må lite dåligt! Den sista halvtimmen satt jag ute på däck för att få frisk luft och då kändes allt så mycket bättre! Jag har varit med om mycket värre båtturer mellan Strömstad-Sandefjord så jag är glad att det gick så bra som det gjorde idag på färjan i alla fall!

Nu är både jag och Kenzo helt slut, jag vill helst bara gå och lägga mig och sova. Men en dusch och lite mat hade inte varit fel så det ska jag göra nu!



Vi väntar på att köra på båten!



Kenzo roar sig med att glo på en mås!



Jag orkade inte köra mer så Kenzo tog över!



Våg...kräk...våg...kräk...hehehe! Nejdå så farligt var det inte!



Matte matte...jag vill in i min bur!!! Det blåser så mycket!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0