Skön dag!

Det blev en lång promenad idag men den blev väl inte helt som vi tänkt oss. Vi virrade runt i skogen i en kohage och inte hittade stigen som vi skulle gå på. Vi gick helt enkelt fel men kul var det....speciellt när Kenneth trampade i en färsk koblaja...hahaha!!! Kenzo var helt vild i skogen, tror han kände vittring av en älg för vi såg färska älgspår samt spillning från honom. Tur vi inte stötte på honom, då hade jag nog blivit lite skraj!

Vi sprang på ett stort fält med kantareller när vi gick vilse så det var ju lite trevligt, vi hade inget att plocka dom i så vi stod bara och beundrade svamparna vi hittat ;) Tror aldrig jag har sett så många på ett ställe, så nu har ju faktiskt jag ett hemligt svampställe! På vårat vilsna äventyr stötte vi även på en räv, jag hann inte stå och titta på han så länge förrän han la bena på ryggen och sprang. Lite synd men jag fick i alla fall sett hur fin han var!

När vi kom hem så lagade vi mat och sedan satte vi igång med att måla ute på balkongen på fönstrena. Nu har vi bara ett lager kvar och sedan är det färdigt! Skönt att få det gjort nu innan vintern! Eftersom det stinker målafärg inne på sovrummet så får vi sova i vardagsrummet i natt, men det kan ju vara lite mysigt det också!


Kommentarer
Postat av: sandra

Hej!

Tack så mkt och desamma! Alltid roligt med bloggar med dp hundar! ;)

Tack för tipset, det ska jag verkligen kolla upp! Sommaren är knappt över och han fryser redan! Stackarn!

Kram!

2009-09-06 @ 22:57:42
URL: http://joey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0